PRZEZ INDIE DO NEPALU I Z POWROTEM

Ten blog powstał, by na zawsze uwiecznić wspomnienia z wyprawy do Indii i Nepalu. Niepostrzeżenie stał się częścią mojego życia. W korowodzie codziennych zdarzeń i spraw do załatwienia znalazłam w końcu miejsce na odnalezienie samej siebie.



24 sierpnia 2010

INNE OBLICZE NIEMIEC

Muszę przyznać, że dotychczas nie przepadałam za 'niemieckim landem'. Wydawało mi się, że wszystko tam jest takie poukładane, porządne - dość sztuczne. Tymczasem podczas wizyty u Ewy i Andreasa okazało się, że zawsze można się mile zaskoczyć. Wstąpiliśmy zaledwie na dwa dni - w drodze do Francji - do małej miejscowości Neulußheim. Nie spodziewaliśmy się wielu atrakcji, a trafiliśmy do pobliskiego Speyer - jednego z najstarszych niemieckich miast. Uczestniczyliśmy we mszy świętej w największej katedrze romańskiej w Europie. Msza trwała prawie 2 godziny, ale w trakcie grała orkiestra i występował 36 osobowy chór! Z okazji urodzin Biskupa skomponowano muzykę i wydano specjalną książeczkę z tekstami dla wiernych - pierwszy raz udało mi się zaśpiewać po niemiecku kompletnie nie znając języka. Zaskoczyło mnie specjalnie wyznaczone miejsce dla osób głuchoniemych z osobą, która tłumaczyła mszę. Niemiecki ordung jednak - w najlepszym wydaniu. W 1981r. katedra cesarska została wpisana na listę UNESCO.
Zobacz inne fotki z NIEMCY

Spędziliśmy również kilka godzin w muzeum techniki wypełnionego po brzegi eksponatami. W ciągu jednego dnia byliśmy w dwóch największych samolotach świata, we wnętrzu promu kosmicznego i w łodzi podwodnej.
Ewa i Andreas przyjęli nas po królewsku - wielkie dzięki!

Brak komentarzy: